Od 28. května do 8. června se přes pět milionů běžců z celého světa spojilo v jeden tým a v rámci iniciativy Run For The Oceans běhali na pomoc oceánům. Celkově nasbírali neuvěřitelných 56 123 178 kilometrů, přičemž i u nás se běhalo o sto šest. Přes dvacet devět tisíc lidí z České republiky přidalo k celku 389 717 tisíc kilometrů. Značka adidas společně s organizací Parley odstraní za každý uběhnutý kilometr plastový odpad o ekvivalentu 10 plastových lahví z pláží a pobřežních lokalit.
Daniela Pokorná – VMLY&R | adidas PR & Account Manager
Oceány jsou pro nás zásadně důležité, a proto se již po čtvrté uskutečnil globální běh Run For The Oceans, kdy za každý kilometr zaznamenaný prostřednictvím aplikace adidas Running společnost adidas spolu s organizací Parley odstraní z pláží, pobřeží a vzdálených ostrovů odpad odpovídající hmotnosti 10 plastových lahví.
U nás se k nadšeným běžcům přidaly i známé tváře české scény, jako jsou Kovy, Bára Votíková, Andrea Bezděková, Natálie Kotková, kluci z Honest Guide Janek Rubeš a Honza Mikulka, Jan Mejdr, Maxim Habanec a mnoho dalších, včetně adidas Runners. V rámci běhu se objevila na náplavce v Kayak Bach Baru i vlna vytvořená kolektivem Psy.cho’s Nest z plastového odpadu sesbíraného z povodí Berounky. Vlna měla upozornit na to, že plast ve vodních tocích je bohužel zcela běžný jev a netrápí jen oceány. Pro zajímavost: během 14 dní bylo z kontejnerů u Kayak Beach Baru vyvezeno podnikem Komwag na 72 kilogramů plastového odpadu.
K dnešnímu dni iniciativa adidas x Parley Run For The Oceans celosvětově spojila více než 8 milionů běžců, kteří společně uběhli 81,6 milionů km a získali tak 2,5 milionu dolarů na rozvoj iniciativ a vzdělávacích programů organizace Parley v boji proti znečištění oceánů plastovým odpadem. V roce 2019 se programu zúčastnilo 92 škol, které nyní fungují jako vzdělávací centra a záchytná místa místních komunit pro sběr plastu. Díky tomu se programu zúčastnilo také na 70 000 dětí a jejich rodin.
Toto je ovšem jen začátek globální iniciativy. Jak bylo oznámeno v rámci strategie adidas „Own the Game“ v březnu (2021), projekt Run For The Oceans bude dále rozšířen do podoby inkluzivnějšího digitálního i fyzického komunitního prostoru. Cílem společnosti adidas je do roku 2025 dosáhnout celkové účasti 40 milionů lidí.
0 komentářů