Crosstrainning

Crosstrainning

Co to je, proč je pro běžce a běžkyně důležité se jím zabývat, o něm něco vědět? Tak hlavně crosstraining nemá nic společného s krosem, chcete-li během, běháním, tréninkem v terénu. 

Když si tento výraz zadáte do vyhledávače na internetu, najdete mnoho odkazů, odkazujících na typ speciálního školení zaměstnanců a manažerů, názvy sportovních hodinek, jiných sportovních potřeb až po, pro nás důležitou, tréninkovou metodu.

Crosstrainning

  • znamená střídání tréninkových prostředků, přičemž cílem tohoto střídání tréninkových prostředků je kompenzace zatížení, zařazení nových tréninkových podnětů a kompenzace psychického zatížení z hlavního sportu. 
  • má velmi široké využití a spočívá v zařazení jiných sportovních aktivit, než je hlavní disciplína sportovce, v našem případě běh. Nebojte se do vašeho tréninkového plánu vložit jako doplněk např. Nordic Walking, cyklistiku, Indoor Rowing – veslařský trenažér, plavání, in-line bruslení, pilates, aerobik, jógu, flowing, spinning, běžky, sjezdové lyžování, tenis, ale i golf, nebo cokoliv vás napadne. Každý z těchto sportů vám umožní najít nové podněty, proč na sobě pracovat, proč žít aktivně a nevyhasnout.

Crosstraining vám poslouží jako prostředek

  • pro zvyšování fyzické kondice – ano, vaše sportovní zaměření nebude pouze jednostranné, ale zařazení další sportovní aktivity povede k vaší lepší trénovanosti
  • pro získání nových tréninkových podnětů – může se stát, že po dlouhodobém zvyšování výkonnosti dojde ke stagnaci nebo k velmi malým výkonnostním přírůstkům. Potom je vhodné hledat nové tréninkové podněty a k tomu právě patří například změna sportovní aktivity, změna nadmořské výšky, přestávka.
  • jako prevence a rehabilitace po zranění – tím, že více zapojíte svalové skupiny, které nejsou při běhu tolik namáhány, dochází k jejich posílení a nehrozí tolik svalová disbalance. Při rehabilitaci po zranění lze často místo běhu zařadit aktivity, které jsou šetrnější k pohybovému aparátu a přitom jsou běhu blízké, např. orbitrek, stepper, běh ve vodě …
  • jako stimulace – zvýšení motivace. I když jste vášnivými běžci, tak se po čase může stát trénink nudným. Neváhejte a zařaďte do tréninku jinou sportovní aktivitu a možná budete sami překvapeni výsledkem.

Určitě se dá najít mnoho dalších důvodů, proč si užívat i další sportovní aktivity, které nám pomohou se zlepšovat v našem oblíbeném běhu!

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Autor: <a href="https://bezeckaskola.cz/author/milos-skorpil/" target="_self">Miloš Škorpil</a>

Autor: Miloš Škorpil

Miloš Škorpil (nar. 1954) se aktivně věnuje běhu 55 let. Trenérství se věnuje 45 let. Specializuje se na pomoc začátečníkům a hobby běžcům a běžkyním. Současně také pomáhá těm, kteří chtějí být zdraví a fit. Individuální tréninkové plány na míru a individuální tréninky s Milošem Škorpilem si můžete objednat v rubrice: Nabídka veřejnost