Moje, tvoje, vaše tělo, je jako stroj a tak potřebuje pravidelně promazávat

Moje, tvoje, vaše tělo je jako stroj a tak potřebuje pravidelně promazávat

Tvoje tělo, to je stroj, tak jej čistý udržuj. Jen se o něj pěkně starej, pravidelně promazávej. Nepokaz si jeho díly, donesou tě k Tvému cíli. Stehna, boky, kotníky, začni pěkně od píky. B. Argisleová

Vpravdě, výstižně popsáno, jak to v těle běhá, tedy, že vše se správně protáčí, když se člověk otáčí, když se pěkně a pravidelně hýbe.

Klouby v lidském těle jsou promazávány nejlépe za pohybu, bez něj se netvoří, nebo ve velmi omezené míře, kolagen, což je svým způsobem něco jako olej či vazelína pro stroje, které vymyslel a vyrobil člověk.

Když kolečka stroje dobře nepromažete, tak se vám stroj brzo zadře a záhy zcela zastaví.

Stejné je to s tělem, naštěstí pro člověka, lidské tělo nereaguje tak rychle a strpí nám i několik let zahálky, i když už to v něm taky skřípe, jak ve starých pendlovkách, které mistr hodinář dlouho nepromazal.

Argumenty lékařů, když k nim přijde člověk, který si za léta sezení vyseděl „pěkné” a objemné tělo a náhle se rozhodl začít chodit či dokonce běhat, že to je sebevražda nejen pro ně, ale hlavně pro jejich pohybový aparát, který je nejen neunese, ale ani nepřenese, neboť je naprosto zatuhlý, hovoří proti nim.

Hovoří proti nim, neboť si neuvědomují, že jakmile se takový člověk začne hýbat, pravidelně hýbat, začne krev jeho tělem proudit, s ní i kyslík, energie a látky, s jejichž pomocí si tělo začne vyrábět kolagen, klouby se promažou a vše v těle začne fungovat, jak má.

Takže, máte-li v těle všechno zamrzlé, klouby vám vržou až hrůza, začněte pěkně promazávat za pomocí pravidelného pohybu stehna, boky, kotníky a to pěkně od píky.

Začněte třeba tím, že se obléknete, jako kdybyste šli na svižnou procházku, vyjdete ven a v tom čase, co strávíte venku, chvilku půjdete a chvilku si zlehka popoběhnete.

Zkuste to, brzy zjistíte, jak vám tyhle vycházky dělají dobře, tak dobře, že si při nich uděláte i pár dřepů, pár výpadů, pár kliků, poskočíte si tu po levé, tu po pravé noze a zase vám bude o chlup líp.

No a nakonec z vás budou třeba i běžci, či běžkyně, nebo aspoň indiánky či indiáni.

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Autor: <a href="https://bezeckaskola.cz/author/milos-skorpil/" target="_self">Miloš Škorpil</a>

Autor: Miloš Škorpil

Miloš Škorpil (nar. 1954) se aktivně věnuje běhu 55 let. Trenérství se věnuje 45 let. Specializuje se na pomoc začátečníkům a hobby běžcům a běžkyním. Současně také pomáhá těm, kteří chtějí být zdraví a fit. Individuální tréninkové plány na míru a individuální tréninky s Milošem Škorpilem si můžete objednat v rubrice: Nabídka veřejnost