Spot Toyoty o beznohé plavkyni už dojal miliony lidí

Spot Toyoty o beznohé plavkyni už dojal miliony lidí

Miliony lidí na celém světě rozplakal spot Toyoty pro letošní Super Bowl s beznohou paralympijskou plavkyní Jessikou Long. Finále ligy amerického fotbalu, takzvaný Super Bowl, je nejsledovanější sportovní akcí v USA, kterou sleduje přes 100 milionů diváků.

Vladimír Michna – PR Consultant Toyota CE 

Rekordní sledovanosti odpovídají i prestižní spoty pro reklamní pauzy. Spot na YouTube již zhlédlo dalších více než milion uživatelů.

Toyota hledala pro reklamu v rámci Super Bowlu inspirativní postavu se silným příběhem. Tu našla v třináctinásobné zlaté paralympijské medailistce. Její pohnutý osud, těžké postižení i to, jak se s ním vyrovnala, vzbuzuje silné emoce. Podle Jessiky by mohl ukázat cestu lidem spodobným postižením.

Mezi deseti nejúspěšnějšími reklamami

Když se Jessica dozvěděla o návrhu postavit okolo jejího životního příběhu reklamu pro Super Bowl, byla velmi dojatá. Reklamní spot Toyoty se zařadil mezi deset nejúspěšnějších reklam pro finále amerického fotbalu.

Jessica (28) se narodila na Sibiři s fibulární hemimelií, která způsobila, že jí chybí kosti v dolní části nohou. Kvůli obavám o zvládnutí výchovy takto postiženého dítěte ji dala její mladá matka k adopci.

Adoptovali ji Beth a Steven Longovi z amerického Marylandu a děvče se dostalo na druhý konec světa. Spot ukazuje emotivní okamžik, kdy se žadatelka o adopci dozvídá informaci, že dítě, kterému by mohla být náhradní matkou, bude muset podstoupit amputaci obou nohou. V pouhých dvou letech Jessica podstoupila operaci a začala se věnovat plavání.

V roce 2004, když jí bylo jen 12 let, se jako nejmladší členka americké výpravy zúčastnila Letních paralympijských her v Aténách, kde získala tři zlaté medaile. O čtyři roky později na paralympiádě v Pekingu vybojovala další čtyři zlaté medaile a v Londýně na hrách v roce 2012 získala dokonce pět zlatých medailí.

Dlouhodobá podpora olympioniků i paralympioniků

Toyota se dlouhodobě věnuje podpoře olympijských a paralympijských her. V současnosti své marketingové aktivity zaměřuje na letní OH v Tokiu a následující zimní olympiádu o půl roku později.

V Česku je Toyota partnerem Českého olympijského výboru a Českého paralympijského výboru. Do Toyota Teamu patří v tuto chvíli snowboardcrossařka Eva Samková, skater Max Habanec, plavkyně Bára Seemanová, tenistka Bára Strýcová, rychlostní kanoista Martin Fuksa, beach volejbalistky Bára Hermannová a Markéta Sluková a moderní petibojař David Svoboda a jeho bratr triatlonista Tomáš Svoboda. Rovněž spolupracuje s paralympijskou běžkyní Annou Luxovou (video zde), českým para hokejovým týmem a dalšími hendikepovanými sportovci.

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Autor: <a href="https://bezeckaskola.cz/author/milos-skorpil/" target="_self">Miloš Škorpil</a>

Autor: Miloš Škorpil

Miloš Škorpil (nar. 1954) se aktivně věnuje běhu 55 let. Trenérství se věnuje 45 let. Specializuje se na pomoc začátečníkům a hobby běžcům a běžkyním. Současně také pomáhá těm, kteří chtějí být zdraví a fit. Individuální tréninkové plány na míru a individuální tréninky s Milošem Škorpilem si můžete objednat v rubrice: Nabídka veřejnost